Έδωσε… χαρακτήρα στο «στρατηγείο» της FIVB με την «υπογραφή» του (fot)
23/06/2020 23:05Ο Πορτογάλος καλλιτέχνης, Τέλμο Γκουέρα με τις νέες αντιπροσωπευτικές τοιχογραφίες του, που κοσμούν πλέον το μέγαρο της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Βόλεϊ (FIVB), είναι υπεύθυνος για την ταυτότητα που απέκτησε το “στρατηγείο” του αγαπημένου μας αθλήματος, στην Λοζάνη της Ελβετίας.
Ο γεννημένος στην Κοβίλια της Πορτογαλίας καλλιτέχνης, που στα έργα του συνηθίζει να«παντρεύει» τη λογοτεχνία με την παράδοση, σύμφωνα με το Βραζιλιάνο γενικό διευθυντή της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας, Φάμπιο Αζεβέδο, με τα έργα του “έδωσε στην FIVB μια ταυτότητα”.
«Στο παρελθόν, ένα άτομο που έμπαινε στο χώρο μας, χωρίς να γνωρίζει τι εστί βόλεϊ, έφευγε χωρίς να ξέρει πού ήταν, επειδή δεν υπήρχε υπογραφή του αθλήματος που εκπροσωπούμε. Σήμερα πλέον με το έργο του Γκουέρα, όταν μπαίνει κάποιος στο κτίριό μας, δεν έχει καμία αμφιβολία ότι αυτή είναι η Διεθνής Ομοσπονδία Βόλεϊ», είπε ο κ. Αζεβέδο, αναφερόμενος σε ένα κομμάτι του έργου που διακοσμεί τους τοίχους της ρεσεψιόν του ελβετικού μεγάρου.
Πιο δύσκολο όμως κι από τις 80 ώρες εργασίας που χρειάστηκαν για να ολοκληρωθεί η δουλειά του Γκουέρα, ήταν να «συνωμοτήσει το σύμπαν» προς όφελός του, αφού το σωστό… timming τον έφερε τυχαία στο δρόμο του αξιωματούχου της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Βόλεϊ, που βρέθηκε «στο σωστό σημείο, την σωστή στιγμή».
Συγκεκριμένα σε μία επίσκεψή του σε κατάστημα με εξοπλισμό και αξεσουάρ για ποδηλάτες, που έχει ένας Πορτογάλος φίλος του στη Λωζάνη, ο Αζεβέδο εντυπωσιάστηκε βλέποντας ένα έργο του Τέλμο Γκουέρα στον τοίχο. Στη συνέχεια τηλεφώνησε στον Ίβηρα καλλιτέχνη και τον προσκάλεσε να επισκεφθεί το μέγαρο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Βόλεϊ, όπου είχε την ευκαιρία να συνεργαστεί με την FIVB.
Τα έργα του Τέλμο, εικονίζουν μια αθλήτρια του βόλεϊ σε θέση υποδοχής, μια φάση από αγώνα μπιτς βόλεϊ ανδρών, φοίνικες και μία κερκίδα φιλάθλων του μπιτς βόλεϊ.
Ο Tέλμο Γκουέρα, μόνιμος κάτοικος στο Νοσατέλ της Ελβετίας τα τελευταία 8 χρόνια, έχει μεταπτυχιακό στην ψυχολογία από το Πανεπιστήμιο της «Beira Interior» και εργάζεται ως κοινωνικός λειτουργός με παιδιά και νέους, αλλά στην τέχνη, όντας αυτοδίδακτος, λέει ότι βρίσκει την εκπλήρωση των προσωπικών του στόχων.
Ο Πορτογάλος καλλιτέχνης, που δαπάνησε στο κτίριο της Λοζάνης από 9-12 ώρες καθημερινής εργασίας, δίνει ζωή σε έργα τέχνης που διακρίνονται από τη διάσταση και την πρωτοτυπία τους, εργαζόμενος σε ξύλο και κεραμικά, γύψο, γρανίτη και διάφορα άλλα εξωτερικά επιχρίσματα για να σμιλεύσει τα έργα του σε τοιχογραφίες.
«Ξεκίνησα με ζωγραφική στην Πορτογαλία και όταν έφτασα στην Ελβετία ανακάλυψα τη χαρακτική», εξήγησε, τονίζοντας ότι στα πρώτα του βήματα πειραματίζονταν με ξυλογλυπτική και αργότερα μετακόμισε στα κεραμικά, «επειδή συνδέθηκε με την ιστορία και τον πολιτισμό της Πορτογαλίας», καθώς στα έργα του θέλει να μεταφέρει μέσω της τέχνης του ποιος είναι και από πού προέρχεται: ” Όταν δουλεύω, προσπαθώ πάντα να αφήσω ένα σημάδι της καταγωγής μου στα έργα του, δηλαδή μέσω συμβολισμών όπως τα μοτίβα κεραμιδιών Cruz de Portugal “.
Photos: Facebook Telmo Guerra