Γκολίτσης : «Προτάσεις για επανεκκίνηση του επαγγελματικού βολεϊ»
18/12/2020 22:51Το πλάνο και οι σκέψεις για την επανεκκίνηση του επαγγελματικού βόλεϊ απο τον Σπύρο Γκολίτση ολοκληρώνονται με το 3ο μέρος όπου ο έμπειρος τεχνικός καταθέτει τις προτάσεις του για τα βήματα που πρέπει να γίνουν προκειμένου το άθλημα να ξαναβρεί τον δρόμο του…
Μετά την ανάλυσή για την Α1 γυναικών και την Volleyleague ανδρών ο Σπύρος Γκολίτσης δημοσιοποιεί τις προτάσεις του για το επαγγελματικό βόλεϊ με την ελπίδα να αυτό να επιστρέψει στο επίπεδο που κάποτε ήταν.
Οι προτάσεις του Σπύρου Γκολίτση
«Τροφή για σκέψη και προτάσεις για ενέργειες που πρέπει να αναληφθούν, προκειμένου να επανεκκινηθεί επιτέλους το επαγγελματικό βόλεϊ.
(1) Συνάντηση (άμεσα) των σωματείων της Α1 γυναικών με τον πρόεδρο της ΕΟΠΕ με αποκλειστικό θέμα τον απεγκλωβισμό της Α1 εθνικής κατηγορίας από την ΕΟΠΕ, ώστε να ιδρυθεί η νέας Λίγκα γυναικών πριν τον Ιούνιο του 2021. Ο πρόεδρος οφείλει φυσικά να χαιρετήσει την ίδρυση της Λίγκας και να συντελέσει στην δημιουργία της.
Αυτό θα επιτρέψει μάλιστα στην ΕΟΠΕ να επικεντρωθεί στην αναβάθμιση των κατηγοριών των PRELEAGUE ανδρών και γυναικών, οι οποίες θα αποτελούν τον ρεαλιστικό προθάλαμο της VOLLEYLEAGUE. Η ΕΟΠΕ θα πρέπει να εξασφαλίσει εκεί τις καλύτερες δυνατές συνθήκες για το πρωτάθλημα, το οποίο θα πρέπει να διεξάγεται σε έναν όμιλο (και όχι σε υποομίλους) με συμμετοχή δύο αλλοδαπών αθλητών.
Το τελευταίο θα επιτρέψει όχι μόνο στις ομάδες που θέλουν να επενδύσουν στην άνοδό τους να έχουν περισσότερες επιλογές αθλητών αλλά και στις ομάδες που υποβιβάζονται από την VOLLEYLEAGUE να μπορούν να κρατήσουν τους αλλοδαπούς αθλητές τους. Η μετάδοση όλων των αγώνων της PRELEAGUE σε live streaming, καθώς και η συμμετοχή τους στο Λιγκ Καπ αλλά και στο Κύπελλο Ελλάδας, θα εξασφαλίσουν ότι υπάρχουν πάντοτε 18-20 ομάδες οι οποίες θα ικανοποιούν τις αναγκαίες προϋποθέσεις και θα διεκδικούν τη συμμετοχή τους στην VOLLEYLEAGUE.
(2) Αξιολόγηση των πιο κατάλληλων υποψηφίων για τη θέση του Τεχνικού Διευθυντή της λίγκας γυναικών (και αυτό πρέπει να δρομολογηθεί άμεσα). Ο Τεχνικός Διευθυντής της νεοσύστατης λιγκας θα πρέπει ασφαλώς να πλαισιωθεί από τους κατάλληλους συνεργάτες, ώστε να συντονίζει ένα ικανό team ανθρώπων που με περίσσεια διάθεση για δουλειά θα φέρει σύντομα τα προσδοκώμενα αποτελέσματα, επενδύοντας στην προβολή της λίγκας και δημιουργώντας ένα ελκυστικό προϊόν, ένα κομμάτι του οποίου θα θέλει να αποτελεί μέρος του, κάθε όμιλος επενδυτών, δήμων, περιφερειών αλλά κυρίως συλλόγων οι οποίοι καλλιεργούν το άθλημα της Πετοσφαιρισης.
(3) Συγκεκριμένος καθορισμός πλαισίου συμμετοχής των ομάδων με αυστηρές προϋποθέσεις. Δικαίωμα συμμετοχής στη νέα λίγκα θα έχουν οι ομάδες που πραγματικά μπορούν. Σε κάθε φάκελο συμμετοχής θα πρέπει να δηλώνεται το ελάχιστο εγγυημένο κεφάλαιο, να πιστοποιείται η επάρκεια των γηπεδικών εγκαταστάσεων (καθορισμός ελάχιστης χωρητικότητας θεατών, ύψος γηπέδου, βοηθητικοί χώροι, ανέσεις και παροχές για τους φιλάθλους) και να συνοδεύεται από αναλυτικό πλάνο προσέλκυσης θεατών, το οποίο θα εγγυάται την κάλυψη του 50% της χωρητικότητας του γηπέδου σε κάθε εντός έδρας παιχνίδι. Θα πρέπει επίσης να αναφέρεται σαφώς ποιος είναι ο βασικός χορηγός της ομάδας και ποιο είναι το ελάχιστο αγωνιστικό μπατζετ που αυτή σκοπεύει να διαθέσει.
(4) Διασφάλιση τηλεοπτικής στέγης για το πρωτάθλημα και προβολή αθλητικής εκπομπής που θα περιλαμβάνει pre-game συνδέσεις με όλα τα γήπεδα, στις οποίες θα εμφανίζονται αθλητές και προπονητές, και απευθείας συνδέσεις με τα γήπεδα ακόμη και κατά την διάρκεια των προθερμάνσεων και των αναπαυλών μεταξύ των σετ.
Στην κύρια εκπομπή, η οποία θα προβάλλεται μετά το πέρας κάθε αγωνιστικής, θα πρέπει να εξασφαλίζεται η παρουσία επωνύμων (καλλιτεχνών, βετεράνων αθλητών κ.α.), πράγμα που θα συντελέσει περαιτέρω στην προβολή του επαγγελματικού βόλεϊ. Ένα τεράστιο πρόβλημα, το οποίο συχνά αγνοούμε, είναι το γεγονός ότι μια πολύ μεγάλη μερίδα της ελληνικής κοινωνίας δεν γνωρίζει ολωσδιόλου το βόλεϊ. Είναι αναγκαίο να βρούμε τρόπους ώστε να «ρίξουν όλοι μια ματιά» και να διευρύνουμε έτσι το κοινό που παρακολουθεί το βόλεϊ.
(5) Έναρξη εφαρμογής ενός σοβαρού χορηγικού πλάνου γυναικείο βόλεϊ βρίσκεται σε πλεονεκτικότερη θέση σε σύγκριση με τα άλλα γυναικεία ομαδικά αθλήματα (μπάσκετ, χάντμπολ, ποδόσφαιρο) και μπορεί να προσελκύσει ευκολότερα τομείς και κλάδους που αναζητούν τρόπους προβολής και διαφήμισης.
Η αρχή μπορεί να γίνει με τους κλάδους που ευημερούν αυτήν την περίοδο (αλυσίδες supermarket, ταχυμεταφορές, e-shop sales κλπ.), και να ακολουθήσει η προσέγγιση τομέων που απευθύνονται σε γυναίκες κάθε ηλικίας (προϊόντα καλλωπισμού, ινστιτούτα αισθητικής κλπ.). Η λίγκα πρέπει να μεριμνήσει επίσης για την επιπλέον υποστήριξη των βασικών χορηγών κάθε ομάδας. Οι βασικοί χορηγοί θα μπορούν ενδεχομένως να έχουν δυνατότητα προβολής σε όλα τα γήπεδα του πρωταθλήματος, έτσι ώστε οι εταιρείες τους να προβάλλονται ευρύτερα.
(6) Κίνητρα με τη μορφή bonus για την επίτευξη στόχων. Τουλάχιστον το 50% των συνολικών εσόδων από τις χορηγίες θα πρέπει να μοιράζεται στα μέλη του συνεταιρισμού με διάφορες μορφές με σκοπό τη βελτίωση της εικόνας και της παρουσίας κάθε ομάδα κατά τη διάρκεια του πρωταθλήματος:
1) Bonus για κάθε βαθμό στο πρωτάθλημα.
2) Bonus πληρότητας γηπέδου θεατών (όταν προσεγγίζει το sold out).
3) Επιβράβευση παράλληλων εκδηλώσεων.
4) Κληρώσεις αξιόλογων δώρων σε κάθε εντός έδρας παιχνίδι.
5) Bonus για κάλεσμα ακαδημιών και σχολείων στις κερκίδες του γηπέδου, όταν αυτές καλύπτουν περισσότερο από το 20% της χωρητικότητας του γηπέδου.
(7) Θεσμοθέτηση της wild card και εφαρμογή της με πρόσκληση τουλάχιστον μιας ομάδας. Προτεραιότητα θα πρέπει να δίνεται σε κριτήρια όπως η χωρητικότητα του γηπέδου, η απουσία άλλων επαγγελματικών ομάδων (μπάσκετ, ποδόσφαιρο), η έμπρακτη υποστήριξη της δημοτικής αρχής ή της περιφέρειας, η ένθερμη υποστήριξη των τοπικών φορέων και των κατοίκων, το εμπεριστατωμένο χορηγικό πλάνο.
(8) Στενή συνεργασία με την ιταλική, τη γαλλική και την πολωνική λίγκα με στόχο τη μεταφορά μοντέλων από τα αντίστοιχα πρωταθλήματα. Μέρος του προσωπικού της λίγκας θα πρέπει να “μετεκπαιδευθεί” στα τμήματα διοίκησης και μάρκετινγκ των πρωταθλημάτων των συγκεκριμένων χωρών, ώστε καινοτόμες ιδέες να έρθουν στα ελληνικά πρωταθλήματα.
Η τριλογία ολοκληρώθηκε.
Ως επίλογό της θα ήθελα να πω ότι δυστυχώς, ανεξαρτήτως της κατάληξής της, η φετινή αγωνιστική χρονιά 2020-2021 θα πρέπει να θεωρηθεί χαμένη. Είτε είναι ακόμη εφικτό για κάθε πρωτάθλημα να διεξαχθεί κανονικά είτε διεξαχθεί σε έναν μόνο γύρο ή χωρίς play off ή με τη μορφή τουρνουά, γεγονός είναι ότι ο χρόνος επανέναρξης των αγώνων παραμένει άγνωστος και ότι το βασικότερο νόημα της διεξαγωγής ενός πρωταθλήματος, η παρουσία των φιλάθλων, έχει χαθεί.
Ας επικεντρωθούμε, επομένως, στο πώς μπορούμε να σχεδιάσουμε την αγωνιστική περίοδο 2021-2022, ώστε τουλάχιστον αυτή να διεξαχθεί υπό άριστες συνθήκες, ευελπιστώντας ότι θα έχουμε αφήσει τότε οριστικά πίσω μας τη ζοφερή κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα το ελληνικό βόλεϊ.
ΣΠΥΡΟΣ ΓΚΟΛΙΤΣΗΣ
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ».